ابنیه کوهپایه

ابنیه  موجود در شهر کوهپایه بسته به قدمت ساخت و کیفیت موجود آنها به چهار دسته  نوساز، مرمتی، تخریبی و مخروبه قابل دسته بندی هستند.

۱-ساختمانهای نوساز  ساختمانهایی هستند که در سالهای اخیر ساخته شده اند و از کیفیت پایداری  برخوردار هستند اینگونه ساختمانها اکثراً از مصالح آجر و آهن و بتن در ساخت خود استفاده کرده اند. در مجموع خانه های نوساط ۶/۶۴ در صد از کل ساخت و  سازهای شهر کوهپایه را به خود اختصاص داده اند. که سطحی معادل ۲۴۹۰۷۶ متر  مربع می باشد.

۲-ساختمانهای مرمتی بناهایی هستند که از قدمت بیشتری نسبت به ساختمانهای نوساز برخوردار هستند ولی از چهار چوب و اسکلت نسبتاً پایداری  برخوردار هستند و با مقداری عملیات مرمتی و حفاظتی عملکرد مناسب اولیه خود  را بیابند. این ابنیه ۴/۱۶ درصد از کل ساخت شهر را اشغال کرده اند که سطحی معادل ۵۲۲۵۹ متر مربع می باشد.

۳-ساختمانهای تخریبی این گونه ساختمانها  که فرسودگی آنها به حدی رسیده که دیگر ارزش نگهداری ندارند در قسمت های  مرکزی مورد استقرار یافته اند و حدود ۵/۱۳ درصد ابنیه شهر را به خود اختصاص داده اند.

۴-ساختمان های مخروبه اینگونه ابنیه ها ساختمانهایی هستند که  تخریب شده اند و ۱/۵ درصد معادل ۲۰۰۲۳ متر مربع را به خود اختصاص داده اند .  کیفیت ابنیه ها در شهر کوهپایه به درصد عنوان نوساز مرمتی تخریبی مخروبه  درصد ۶/۶۴     ۶/۱۶    ۵/۱۳      ۱/۵

بررسی کیفیت ابنیه ها در شهر کوهپایه به درصد با  مشاهده جدول بالا می توان به این نتیجه رسید که از لحاظ کیفیت ابنیه، این  شهر در وضعیت مناسبی به سر می برد و تنها بافت قدیمی و هسته اولیه شهر از  لحاظ کیفیت ابنیه دارای چشم انداز خاصی می باشد.

http://virkopa.blogfa.com

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top