تونل قدیمی ۲۰۰۰ ساله با آثار باستانی

شهردار کوهپایه خبر داد؛

 

در اصفهان به دلیل قدمت تاریخی که دارد اکتشافات بسیاری در طول سال های متمادی انجام گرفته است و این بار در منطقه قلعه کهنه شهر کوهپایه تونلی باقدمت ۲۰۰۰سال کشف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اصفهان شرق، شهردار شهر کوهپایه از کشف تونل ۲۰۰۰ ساله در قلعه کهنه شهر کوهپایه خبر داد و گفت: ۳۰ سال پیش به دنبال حفاری لوله فضلاب محله قلعه کهنه شهر کوهپایه، دستکن قدیمی مشاهده شد که بنا به دلایل ان زمان، اقدامی جهت بررسی دقیق این تونل انجام نگرفت.

مجلسی با اشاره به پیگیری شورا و شهرداری شهر کوهپایه در حفر دوباره این دستکن، افزود: به همت شورای شهر و شهرداری و طی عملیات دوباره با نظارت باستان شناسان میراث فرهنگی عملیات حفاری این تونل انجام شد و به دنبال بررسی های انجام شده در این خصوص و کشف برخی ظروف، باستان شناسان قدمت این تونل را به ۲۰۰۰ سال قبل و مربوط به دوره ساسانیان تخمین زدند.

وی خاطرنشان کرد: کاووش های بعدی در زمینه بررسی دقیق تر و کسب جزئیات در این خصوص ادامه دارد و امیدواریم با بررسی دقیق تر بتوان این مکان را به عنوان اثری تاریخی و منحصر به فرد معرفی کرد.

گفتنی است اثار برخی تراش ها مشابه با مکان های ذخیره غذا در این تونل مشاهده شده است و بررسی دقیق در این زمینه ادامه دارد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top