شهید جعفر جعفری فشارکی

تاریخ تولد :۵/شهریور/۱۳۴۵
تاریخ شهادت : ۱۰/اردیبهشت/۱۳۶۱ محل تولد :اصفهان
طول مدت حیات :۱۶ محل شهادت :فکه

زیبایی برگ‌ریزان آبان ماه سال ۱۳۴۵ در اصفهان با تولید مرتضی رنگ و بویی دیگر گرفت. مادر او را طوری پرورش داد که رضایت به زمان پروردگار داشته باشد. زمانی‌که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به اوج خود رسید. مرتضی با وجود سن کمش همراه و همسنگر این نهضت پرشور به مبارزه علیه شاه پرداخت.

حضور مداوم او در جلسان آموزش قرآن روح تشنه‌اش را بی‌تاب پیروی از سنت رسول الله(ص) نمود. وی همراه اعضاء مسجد محل در اوقات فراغت صبح‌های جمعه به کوهنوردی می‌رفت. با پیروزی انقلاب علاقه جعفری به روحانیت مبارز و فداکار بیشتر شد به طوری‌که مدام سفارش می‌کرد پشتیبان روحانیت باشید و امام را دعا کنید. در سال ۱۳۶۰ راهی دیار نور شد و پس از گذراندن دوره آموزشی به عین‌خوش رفت. بر اثر اصابت ترکش خمپاره پس از تقدیم دو دست به دیار دوست شتافت.

 

شهادت:

عملیات فتح‌المبین میعادگاه و لحظه عشق‌بازی مرتضی با خدا بود. روز هشتم فروردین ماه مرتضی با خدا بود. روز هشتم فروردین ماه مرتضی ظرف آب را به دست گرفت تا مهمرزمانش را سیراب نماید. تمام بچه‌های سنگر آب را نوشیدند مرتضی کاسه آب را به لبانش نزدیک نمود، تا کمی از عطش جانش را بکاهد ناگهان ترکش خمپاره در میان کاسه فرود آمد و دستان مرتضی قطع شد. قطرات خون سرخ او با آب آمیخت. بچه‌ها به طرفش دویدند. «مرتضی مرتضی تو مانند حضرت ابالفضل شدی.» اما او همچنان آنها را می‌نگریست. لبخندی بر لبانش نشست و زیر لب اذان محمدی را زمزمه نمود. «اشهد ان علی ولی الله». ملائک به زمین آمدند لحظاتی بعد بال در بال به آسمان پرگشود. با شهادت او دل مادر لرزید. سخنان فرزندش را به یاد آورد: “هنگامیکه من شهید شوم برای من سیاه نپوشید و گریه نکنید و تبریک بگویید چون من به مهمانی خدا رفته‌ام و نزد خدا روزی می‌گیرم و زنده هستم”.

 

دست‌نوشته:

… و اما پیام من به دانش‌آموزان عزیر که با درس خواندن چشم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را کور خواهند کرد. برادران محترم سنگر را محکم و خود را هر چه منسجم‌تر کنید شما در سنگر مدرسه و من در سنگر حق علیه باطل، شما سلاحتان قلم و دفتر و من سلاحم ایمان و اسلحه و نارنجک… برادران مبادا از نماز غفلت کنید. شما باید نمازهای روزانه خود را سر وقت بخوانید. گوش کنید به حدیثی از پیغمبر اکرم(ص) «الصلوه عمود الدین» یعنی نماز را بپای دارید که ستون و پایه دین است. برادران نماز است که نمی‌گذارد ما کارهای زشت و بی‌جا انجام دهیم… .

 

وصیت‌نامه:

بسم الله الرحمن الرحیم. ای یاران وفادار من ای بلند پایگان در جهاد با دشمن و در دفاع از دین، پایداری کنید و بدانید که مرگ به منزله پلی است که شما را از سختی‌ها و دشواری‌ها می‌رهاند و به جهان جاودان منتقل می‌سازد، آیا کسی پیدا می‌شود که نخواهد از یک زندان دردناک به پایگاه آباد و باغ و زیبایی منتقل شود، ولی مرگ برای دشمنان شما همانند پلی است که آنها را از کاخ‌های زیبا به زندان سخت و دردناکی منتقل می‌سازد انسان یک روز به دنیا می‌آید و روزی هم از دنیا می‌رود فقط کردارها و اعمال بر جای خواهد ماند. پل مرگ، سرنوشت ابد ما می‌باشد، چه بهتر که انسان در راه مکتب و هدفش کشته شود از مرگ من نگران نباشید زیرا نزد خدای متعال زنده هستم و روزی می‌گیرم فقط جسم من از میان شما رفته است از مرگم ناراحت نباشید و برایم سیاه نپوشید. مادر عزیزم می‌دانم که از مرگ من نگران خواهی شد، اما این را بدان که انسانهایی که در راه خدا کشته می‌شوند زنده هستند و نزد خدا بهره‌مند می‌شوند امیدوارم خدا مرا از آن بندگان شهید قرار دهد چقدر شهادت در راه خدا زیباست مانند گل خوشبوست. من در این سرزمین آنقدر با دشمن می جنگم تا پیروزی و موفقیت نصیبم گردد یا به درجه رفیع شهادت برسم اگر لیاقت داشته باشم که که در راه اسلام و قرآن شهید شوم، به مادرم تبریک بگویید چون که من به مهمانی خدا رفته‌ام راستی که مرگ در راه خدا چه خوب و خواستنی است. ای یاران من مبادا خمینی را تنها بگذارید تا می‌توانید پشتیبان روحانیت باشید و دعا کنید به آنها و در رأس آنها خمینی را دعا کنید تا طول عمر او زیاد شود.

 

 منبع: روستای فشارک

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top